Знаймо

Додати знання

приховати рекламу

Цей текст може містити помилки.

Історія радіомовлення в Ізраїлі



План:


Введення

Перші радіотрансляції на території Ізраїлю почалися за часів Британської мандата. Сьогодні вони виробляються Коль Ісраель (Голос Ізраїлю), Галею ЦАХАЛ (Хвилі АОИ). Решта недержавні радіостанції контролюються Другим управлінням телерадіомовлення. Також є деяка кількість піратських і інтернет радіостанцій.

Тель Авів, вулиця Бен Єгуди 145 - головний транслятор "Голосу Ізраїлю в підпіллі" належав Хагані

1. Радіо в період Ішува

База для радіотрансляцій на івриті була створена ще в період Британського мандата. Перша радіотрансляція була здійснена протягом декількох тижнів навесні 1932 року на "Ярмарку Сходу" (Ярід ха-Мізрах) в Тель Авіві. 30 березня 1936 початку трансляції Радіостанції Мандата в Палестині ("Palestine Broadcasting Service"). Радіотрансляції здійснювалися під ім'ям "Голос Єрусалиму" (Коль Ерушалаім), яке було і позивним радіостанції.

1.1. Підпільне радіо

Пам'ятний знак напроти будівлі
Студія радіо ЛЕХІ, 1947 рік.

В 1939 почала радіомовлення організація Іргун, в 1940 було створено підпільне радіо " Хагани "під назвою" Голос Ізраїлю ". Після відділення від Іргун самостійне мовлення початку організація ЛЕХІ. Її радіоведуча Геула Коен (англ.) користувалася великою популярністю в ішува, і пізніше стала відомим громадським та політичним діячем [1] [2]

В 1947 була здійснена жива трансляція [ ким? ] з корабля " Ексодус "у напрямку Хайфи.


2. Державне радіо

З утворенням держави Ізраїль ім'я "Голос Ізраїлю" стало ім'ям державної радіостанції, яка перебувала у відповідальності міністерства прем'єр-міністра. 24 вересня 1950 початку трансляції радіостанція "Галею ЦАХАЛ" у веденні армії. Багато з її випускників вступили в "Голос Ізраїлю" після демобілізації з армії.

Прем'єр міністр Бен Гуріон, противившейся трансляціям телебачення в Ізраїлі, бачив у радіо та новинах основне знаряддя пропаганди для зміцнення влади. Для запобігання такій можливості для партії влади, згодом, було вирішено перевести "Голос Ізраїлю" у відання Управління телерадіомовлення (Рашут ха-Шідур) і зробити його державною установою. Для фінансування Управління телерадіомовлення було вирішено проводити збір на радіо і телебачення, що забирається як податок у громадян і з реклами на госрадіо. Державне радіо має важливість як культурний та освітній засіб і з цього не перевіряється з точки зору профітабільності і рейтингу, що створює останнім часом громадські дебати в Ізраїлі.


3. Піратські радіо

Будь-який бажаючий займатися радіотрансляцією в Ізраїлі потребує дозволу на трансляцію від міністерства зв'язку. Проведення радіо трансляцій без такого дозволу є правопорушенням і називається "піратським радіо".

Першим таким радіо стала трансляція "Голос Миру" (Англ.) рос. ("Коль ха-Шалом"), що проводилася Ейбі Натаном (Англ.) рос. з човна з нейтральних вод Середземного моря протягом 20 років з травня 1973 по листопад 1993 [3]. Так як трансляції велися цілодобово, а госрадіостанціі закінчували мовлення о 12 годині ночі, то вона успішно з ними конкурувала, транслюючи на англійській мові пацифістські думки та ідеї Натана, а також, в основному, іноземну музику. Згодом, коли виникла підозра на те, що радіотрансляція ведеться з територіальних вод Ізраїлю або навіть з наземної станції, поліція не провела арешту даної станції. Більш того, представники лівого табору робили зусилля по її легалізації, наводячи в якості аргументів наявність аудиторії та комерційний успіх цієї радіостанції протягом кількох років. [4] [5] [6] На думку редакції газети Jerusalem Post, радіостанція "Голос Миру" не отримала ліцензію на мовлення лише через особистих і фінансових проблем її керівника Еббі Натана [6].

Сам Натан кілька разів піддавався тюремного ув'язнення за порушення чинного до 1993 Закону про заборону контактів з ворожими державами і Організацією визволення Палестини (ООП). В 1993, після укладення Угод в Осло, Натан вирішив припинити діяльність радіостанції і в липні 1994 передав її 25 кВт передавач радіостанції "Голос Палестини" в Ієріхо. [3]

"Голос Миру" став прототипом для створення в 1988 радіостанції " Сьомий канал ", асоціювалася з позицією релігійних сіоністів у внутрішньої і зовнішньої політики Ізраїлю, і транслювалася, згідно з її адміністрації, з екстериторіальних вод з корабля "Ерец ха-Цві" ("Країна оленів") [7] поблизу від човна Натана (була підозра, що частина трансляцій велася з Бейт Ель з Юдеї).

"Сьомий канал" став альтернативою некоректного, на думку її творців, висвітлення подій в країні легальними радіостанціями [8] [9].

Станція транслювала пісні на івриті. Згодом програми стали більш релігійні і направлені в бік Єрусалиму, з Юдеї та Самарії з ретрансляцією, за словами організаторів, в районі узгір'я. В результаті даних змін слухачами Сьомого каналу стали, в основному, релігійно-спрямоване [джерело не вказано 333 дні] населення.

Вже в грудні 1989, згідно з опитуванням слухачів, проведеним інститутом Телесекер, "Сьомий канал" наблизився по рейтингу до радіо Решет Бет і обійшов "Голос миру". [9]

До 1993 радіостанції "Сьомий канал" і "Голос світу" вели мовлення паралельно. Вже після того, як "Голос миру" припинив своє мовлення, було прийнято рішення уряду про розширення межі територіальних вод Ізраїлю з 6 до 12 миль, що призвело до значного ослаблення потужності сигналу, що досягає району Єрусалиму [10].

31 липня 1995 (каденція уряду Іцхака Рабіна - " Авода "), на вимогу міністра Шуламіт Алон, на кораблі "Сьомого каналу", що знаходився в порту Ашдода для проведення заздалегідь оголошених ремонтних робіт з припиненням мовлення, був проведений рейд поліції. У числі іншого, було конфісковано обладнання для мовлення. Рейд став результатом прийнятих Кнесетом законів, що забороняють діяльність неліцензійних радіо і телестанцій. Прес-секретар уряду заявив, що якби мовлення радіо "Голос миру", тривало 1995, вона б теж піддалася подібним санкцій. Рейд викликав обурення депутатів Кнесету, як серед прихильників "Сьомого каналу", так і серед його критиків. Лідер опозиції Нетаніягу ( Лікуд) відвідав корабель, його візит був показаний всіма ЗМІ. Після рейду, станція отримала численні пропозиції про допомогу, були закуплені нові передавачі, і 7 серпня мовлення було відновлено. [9].

Станція продовжила мовлення, служив рупором правих політиків проти того, що отримало назву "висушування релігійного населення та поселень". Після вбивства прем'єр міністра Рабина висувалися не підтвердилися твердження про проведення каналом підбурювання до вбивства і вимоги про її закриття.

Після того, як у 1996, до влади прийшов уряд Лікуду на чолі з Б. Нетаньяху, була призначена комісія Паладій, рекомендувала в червні 1997 послабити "жорсткий контроль, здійснюваний урядом над радіо і телемовленням [8]. Комісія виходила, зокрема, з того, що сучасні цифрові технології знімають технічні обмеження на кількість радіостанцій і дозволяють вести мовлення більш, ніж 150 станцій одночасно. [11] [12] [13]

У лютому 1999 Кнесет прийняв закон, легалізувати роботу "Сьомого Каналу" і звільняє від відповідальності її керівництво за нелегальне вішання в минулому. Однак, депутати Кнесету Ейтан Кабель ( Авода) і Хаїм Орон ( Мерец) подали заяву до Верховного суду ( БАГАЦ) з проханням скасувати цей закон. Голова партії Мерец Йосі Саріду назвав прийняття закону "типовим для поселенців зіткненням з законом" [14]. Представник Палестинської адміністрації (ПНА) Саєб Арікат назвав рішення Кнесету небезпечним і сприяє терору проти ПНА. [15]

У кінцевому рахунку, після того, як глави каналу були засуджені за піратські трансляції, станція перенесла своє мовлення в інтернет.

До 90-х державне радіо транслювало лише кілька станцій на певних частотах: Решет Алеф, Бет, Гімель, Голос музики (класична музика), Хвилі ЦАХАЛі і закордонні трансляції для цілеспрямованих аудиторій на арабській і легкому івриті. У зв'язку зі створенням комерційних станцій і розширенням використання частот в 90-і роки з'явилося багато піратських станцій, в основному ортодоксально-релігійного типу, які з часом стали перекривати державні частоти. Переломним моментом стало неодноразове зайняття частот, призначених для зв'язку з літаками. Це послужило рішенням судових інстанцій зайнятися серйозніше нелегальної трансляцією, рішенням про закриття 7-го каналу і умовного покарання на 18 місяців ортодоксальному радіо "Голос Сходу" (Коль хаМізрах).

Знайти прилади для цих станцій було нелегко, тому що їх розміщували у важкодоступних місцях. Також частина населення вважає сучасне радіо розкладаючим основи його існування і потурає у збереженні ситуації. Тому, навіть після прийняття закону про посилення покарання за ведення нелегальних трансляцій в 2004 році, частина цих станцій все ще існують.

З розвитком технологій стільникових мультимедійних телефонів і дигитальной радіо розширення діапазону каналів і збільшення технологічної бази, необхідної для підтримки радіоканалу, спільно, знищать проблеми з піратським радіо перенісши його в цифрову зону.


4. Регіональне радіо

У 1990 році вийшов закон, що дозволяє регіональні станції, які будуть фінансуватися лише комерційним шляхом під громадським контролем. Дозвіл на такі станції дається раз в 4 роки на основі конкурсу. Рада може продовжити дозвіл на трансляцію ще на два періоди по 4 роки кожен відповідно до продуктивністю виграв у першому конкурсі.

Першими радіостанціями такого типу стали "Радіо без перерви" на початку 90-х. Згодом на другу хвилю трансляцій такого типу в 1996 році з'явилося "Радіо Тель Авів". Друге управління телерадіомовлення завідує виділенням частот на такі радіостанції, які в більшості своїй транслюють на одній з частот УКХ.

Разом з успіхом їх прослуховування населенням, порівняно з державними радіостанціями, рівень їх доходів залишається низьким.


5. Освітнє радіо

Освітнє радіо є спільним проектом "Голосу Ізраїлю", Міністерства освіти і Міністерства зв'язку. Його мета зблизити молодь на периферії з радіо та іншими видами комунікацій. Транслюючи на слабкої потужності і перебуваючи в навчальних закладах вони транслюють по всій країні на частоті 106 УКВ.

Примітки

  1. Clandestine Radio Broadcasting During the British Palestine Mandate, Douglas A. Boyd, University of Kentucky - www.israelradio.org / history / pal-clan.htmlHebrew-Language
  2. Див. статтю "Geulah Cohen" у Вікіпедії англійською.
  3. 1 2 Voice of Peace - www.offshore-radio.de/VOP.htm offshore-radio.de
  4. License Arutz 7! - Jerusalem Post Editorial, Nov. 26, 1998 - www.freeman.org/m_online/dec98/jpost.htm
  5. Latest Offshore Radio News From Israel. Mike Brand presenting news and background stories - www.offshore-radio.de/israel/column02.htm Mike Brand, November 9th 2003, offshore-radio
  6. 1 2 Free The Airwaves. Jerusalem Post Editorial, Oct 22, 2003 - www.offshore-radio.de/israel/column02.htm Mike Brand, November 9th 2003
  7. דוד חרמץ Давид Хермец הפליגה נגד הזרם (Проти течії) (івр.). - www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/2049. Аруц 7 (6.11.2003). (Російський переклад: Проти течії - www.megapolis.org/forum/viewtopic.php?f=21&t=31914. МегаФорум.
  8. 1 2 ПРОТИ ПЕРЕБІГУ, Історія створення радіо "Сьомий Канал", Давид Херман, 2003-12-15 - maof.rjews.net/article.php3? id = 4260 & type = s & sid = 8; הפליגה נגד הזרם 6.11.2003 - www. a7.org/newspaper.php? id = 2049 (Іврит)
  9. 1 2 3 Arutz 7 - www.offshore-radio.de/arutz7.htm offshore-radio.de
  10. Історія питання (у зворотному хронологічному порядку) - www.languages-study.com/bagac7canal.html, Ш. Громан
  11. Влада віддає перевагу тиші; Елі Поллак, Ісраель Мейдад - www.evrey.com/sitep/object/print.php?menu=287 Jerusalem Post Oct. 26, 2003 - fr.jpost.com / servlet / Satellite? pagename = JPost / JPArticle / ShowFull & cid = 1067093933248 & apage = 1
  12. проф. Елі Поллак - голова організації " Право суспільства знати "
  13. Arutz-7 and the free marketplace of ideas in Israel, by Jonathan Rosenblum Mishpacha October 30, 2003 - www.jewishmediaresources.com/643/arutz-7-and-the-free-marketplace-of-ideas-in
  14. "A typical move of the settlers - always clashing with the law."
  15. Arutz-7 Is Legal! A Collection of the Week's News from Israel, February 26, 1999 - christianactionforisrael.org/israeln/022699.html Christian Action for Israel
Flag of Israel Радіомовлення в Ізраїлі
Управління
телерадіомовлення
Коль Ісраель Решет Алеф Решет Бет Решет Гіммель Коль Ісраель арабською (Решет Далет) Коль Ісраель перською река 88FM Коль ха-Музика Решет морешет Освітнє радіо
Міністерство оборони
і ЦАХАЛ
Галею ЦАХАЛ Гальгалац
Друге управління
телерадіомовлення
Радіо 99 Радіо А-Шамс (арабською) Радіо Емца ха-Дерех Радіо Задарма Радіо Хайфа Радіо Єрусалим Радіо Лев ха-Медіна Радіо Лело Афсака Радіо Коль БеРама Радіо Коль ха-ха-Ям Адом Радіо Коль Хай Радіо Коль Рега Радіо Тель-Авів Радіо 100 FM Галею Ісраель
Піратські радіо Сьомий канал Коль ха-Шалом Коль ха-Емет
Інші радіостанції Кількість ха-Шалом Перше радіо (російською)

Цей текст може містити помилки.

Схожі роботи | скачати

Схожі роботи:
Радіомовлення
Іноземне радіомовлення на територію СРСР
Міжнародний день дитячого телебачення і радіомовлення
Гуманітарний інститут телебачення і радіомовлення ім. М. А. Літовчіна
Транспорт в Ізраїлі
Туризм в Ізраїлі
Освіта в Ізраїлі
Спорт в Ізраїлі
Релігія в Ізраїлі
© Усі права захищені
написати до нас
Рейтинг@Mail.ru