Знаймо

Додати знання

приховати рекламу

Цей текст може містити помилки.

Радіо "Свобода"



План:


Введення

Радіо "Свобода" з 1959 - назва російської служби радіостанції "Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода" ( англ. Radio Free Europe / Radio Liberty ), Незалежного міжнародного неурядового некомерційного засоби масової інформації, орієнтованого на цінності демократії, свободи і прав людини, на підтримку розвитку інститутів громадянського суспільства і ринкової економіки, на об'єктивне і точне висвітлення подій. Віщає на більш ніж 28 мовами, в більше 30 країн світу. Фінансується конгресом США як приватна організація.


1. Короткий опис

Російська служба РСЕ / РС - одна з 19 служб (редакцій) "Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода", які ведуть мовлення на 28 мовах. Кореспондентська мережа російської служби включає 23 корпункту (бюро) і кілька десятків позаштатних кореспондентів у всіх регіонах Росії і багатьох країнах світу.

У радянські роки, разом з іншими так званими " ворожими голосами "(" Голос Америки ", Бі-бі-сі, " Німецька хвиля "та ін), була одним з основних джерел незалежною від радянського керівництва інформації про події в СРСР і в світі.

Позивні сигнали російської служби радіостанції - мелодія " Гімну вільної Росії ", музику до якого написав композитор Олександр Гречанінов в період Лютневої революції 1917 року, завоювання і цінності якої (громадянські свободи, "принцип послідовного народовладдя", скликання Установчих Зборів та ін), згідно з "відозву" до слухачів від 1 березня 1953 року (перший ефір російської служби РС / РСЕ) відстоює російська еміграція і колектив радіостанції, як "рупора" еміграції в боротьбі проти більшовизму.


2. Мовлення Російської служби Радіо Свобода

2.1. Інформаційне мовлення

Інформаційне мовлення Російської служби утворюють щоденні програми " Час Свободи "(42 години на тиждень):

  • "Час Свободи - Ранковий випуск" - ведучі: Євгенія Назарець, Марк Крутов, Михайло Саленко, Світлана Павлова
  • "Свобода опівдні" - ведучі: Євгенія Назарець, Марк Крутов, Михайло Саленко, Світлана Павлова
  • "Час свободи-Денний випуск" - ведучі: Валентин Баришніков, Олександр Гостєв, Андрій Шароградскій

З понеділка по п'ятницю інформаційно-аналітичну програму "Час Свободи - Підсумковий випуск" веде Андрій Шарий (Дмитро Волчек, Андрій Шароградскій)

Суботні та недільні програми "Свобода опівдні" і "Час Свободи" - Арслан Саїдов, увечері в суботу виходять "Підсумки тижня РС з Дмитром Волчек".

Недільна вечірня програма "Час свободи - План на тиждень" - ведучі: Арслан Саїдов, Валентин Баришніков, Олександр Гостєв, Андрій Шароградскій.


2.2. Ток-шоу

Щоденна сітка мовлення РС включає в себе ток-шоу :

  • "Час гостей" - ведучі: Ганна Качкаева, Віктор Резунков, Михайло Соколов, Віталій Портников
  • "Грані часу" - ведучий: Володимир Кара-Мурза
  • "Час преси" - ведучі: Олена Риковцева, Віктор Резунков, Віталій Портников

2.3. Програми про культуру

Ведучими програми про культуру "Поверх бар'єрів є Олександр Геніс, Іван Толстой, Марина Тимашева, Ігор Померанцев.

2.4. Тематичні програми

  • Аналітичну програму "Час і мир" з вівторка по п'ятницю веде Ірина Лагуніна.

Щотижня в ефірі звучать програми:

  • "Ваші листи" (Анатолій Стріляний)
  • "Час джазу" ( Дмитро Савицький)
  • "Час політики" (Михайло Соколов)
  • "Кавказький час" (Андрій Бабицький)
  • "Класна година" (Тамара Ляленкова)
  • "Кореспондентський годину" (Володимир Абарбанель)
  • "Обличчям до обличчя" (Данила Гальперовіч)
  • "Міфи і репутації" (Іван Толстой)
  • "Громадська думка" (Вероніка Боде)
  • "Тривалість життя" (Михайло Соколов)
  • "Різниця в часі" (Володимир Тольц)
  • "Третій сектор" (Христина Горелик)
  • "Свобода в клубах" ( Олена Фанайлова)
  • "З християнської точки зору" (Яків Кротов)
  • "Людина має право" (Мар'яна Торочешнікова)

3. Співробітники

3.1. Діючі

3.2. Колишні

4. Історія

Приватна некомерційна міжнародна радіокомпанія "Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода" веде свою історію з 1950. Російська служба (редакція) РС / РСЕ почала своє мовлення з березня 1953 під ім'ям "Радіо Визволення".

1 березня 1953 - починається мовлення радіостанції під назвою Радіо "Визволення". Першим її диктором став Сергій Дубровський. Згідно офіційної історії радіостанції, "Звільнення" було задумано " Американським комітетом зі звільнення від більшовизму "як емігрантський радіо, рупор" Координаційного центру антибільшовицької боротьби для звільнення батьківщини від комуністичної диктатури ". Ця радіостанція віщала на мовах народів союзних республік СРСР, а також на татарською та башкирською мовами, тоді як створене приблизно в той же час " Радіо Вільна Європа "здійснювало своє мовлення на країни соціалістичного табору в Європі.

З самого початку фінансове і адміністративне сприяння роботі радіостанції надавав Конгрес США. Фінансування здійснювалося з американського бюджету через Центральне розвідувальне управління США, яке контролювало діяльність радіостанції. У роботі Радіо "Визволення" брали активну участь члени Народно-трудового союзу (НТС).

Радіомовлення велось з Німеччині : в студії в Мюнхені передачі записувалися на магнітну стрічку, потім котушки доставлялися в Лампертхайм, де і знаходився радіопередавач [1]. Мюнхенська будівля, в якому розміщувалася радіостанція, знаходилося поряд з міським англійським парком на Оттінгенштрассе, 67, а нью-йоркський філія - за адресою Бродвей, 1775.

1955 - в СРСР створюється і розширюється мережа глушіння західних радіостанцій [2], яка охоплювала найбільші міста і густонаселені райони.

Травень 1959 - радіостанція змінює свою назву на "Радіо Свобода".

1971 - ЦРУ США визнає свою участь у фінансуванні та управлінні "Радіо Свобода", після чого радіостанція переходить у підпорядкування Управління міжнародного радіомовлення США, а її бюджет переводиться на відкритий рахунок Конгресу США. Противники РС / РСЕ вважають станцію сильно контрольованої ЦРУ; прихильники не вважають, що ЦРУ активно брало участь у редакційній політиці, пригнічуючи редакційну свободу журналістського колективу.

1976 - "Радіо Свобода" і "Радіо Вільна Європа" об'єднуються.

1991 - указом президента Бориса Єльцина від 27 серпня 1991 дозволена діяльність радіостанції безпосередньо в Росії.

1995 - радіостанція перебазується в Прагу ( Чехія). З розпадом СРСР в Конгресі США неодноразово піднімалося питання про скорочення витрат на фінансування РСЕ / РС, що веде передачі на колишні радянські республіки. Тому пропозиція президента Чехії Вацлава Гавела про переведення штаб-квартири радіостанції в Прагу, що надійшло в жовтні 1993, було схвалено вже в кінці серпня 1994 року. Нової штаб-квартирою став будинок колишнього Федеральних зборів Чехословаччини, здане радіостанції в оренду за 1 крону на рік. Мовлення з території Чехії почалося з квітня 1995 року, а повністю переїзд був закінчений у вересні 1995 року [3].

1995 - Радіо Свобода зареєстрована в Держкомдруку РФ як засіб масової інформації.

1998 - Радіо Свобода отримала ліцензію на поширення сигналу в Москві на середніх хвилях (1044 кГц). У 2003 році термін дії ліцензії продовжений ще на п'ять років.

2001 - розпочалася ретрансляція прямого ефіру через Інтернет у форматі Real Audio, пізніше - Windows Media.

2005 - з 1 липня 2005 програми Радіо Свобода ретранслюються в Москві на Радіо-1 (УКВ 68.3 МГц) з 6 до 24 годин.

2006 - понад 60 радіостанцій Росії припинили ретрансляцію передач Радіо Свобода та Голос Америки. [4]

2006 - на сайті радіостанції заробив звуковий архів і подкастинг.

У різні роки авторами і кореспондентами Російської служби Радіо Свобода були (багато з них і досі є) Андрій Бабицький, Володимир Бабурін, Валерій Брайнин-Пассек, Петро Вайль, Валерій Винокуров, Олег Винокуров, Соломон Волков, Дмитро Волчек, Гайто Газданов, Аркадій Галінський, Олександр Галич, Олександр Геніс, Леонід Гіршовіч, Тенгіз Гудава, Марк Дейч, Сергій Довлатов, Віктор Єрофєєв, Леонід ицелями, Володимир Кара-Мурза, Яків Ланда, Володимир Матусевич, Віктор Некрасов, Борис Парамонов, Марк Поповський, Віталій Портников, Гліб Рар, Дмитро Савицький, Савік Шустер, Іван Толстой, Володимир Тольц, Віктор Шендерович, Сергій Юрьенен, Лев Ройтман, Яків Кротов, Михайло Соколов, Ігор Померанцев, Валерій Балаян, Кирило Кобрін, Андрій Шарий, Юхим Фіштейн та інші. РС / РСЕ стала останньою радіостанцією, з якої наприкінці перебудови було знято глушіння.


4.1. "Радіо Свобода" в епоху холодної війни

Протягом багатьох десятиліть Радіо Свобода / Вільна Європа надавало своїй багатонаціональній аудиторії в СРСР та інших країнах Східної Європи факти радянської історії та сучасної дійсності, що ховалися від народу і не висвітлювалися в офіційних ЗМІ, а також інформацію про діяльність осіб та організацій, що виступають проти комуністичних режимів в СРСР та інших країнах Східної Європи і репресії проти них з боку влади.

Радіостанція надавала трибуну опальним і нонконформістських налаштованим політичним діячам, перебіжчикам, " відмовникам ", дисидентам, відомим творчим працівникам Радянського Союзу і країн Східної Європи. В цей період з РС / РСЕ постійно співпрацювали Олександр Галич, Анатолій Гладилін, Петро Вайль, Олександр Геніс, Сергій Довлатов, Василь Аксьонов, Володимир Войнович, Віктор Некрасов, Андрій Синявський. На хвилях радіостанції читали літературні твори, філософські есе, мемуари; часто влаштовувалися круглі столи" і диспути на культурні та політичні теми. Завдяки Радіо Свобода аудиторія в СРСР і Східній Європі змогла ознайомитися з багатьма творами, відомими тільки в " самвидаві ". Це дало підставу колишньому заступникові директора радіостанції Стефану Міллеру сказати, що" у багатьох відношеннях РСЕ / РС була високоінтелектуальною станцією " [5]. Траплялися й "непорозуміння" - так, в 1973 в ефірі РСЕ / РС були прочитані опубліковані в ізраїльському виданні "мемуари" польського комуністичного лідера Владислава Гомулки, в результаті опинилися апокрифічними [6].

На початку 1980-х років, з приходом до влади в США адміністрації Рейгана і призначенням директором РСЕ / РС колишнього сенатора-республіканця Джеймса Баклі, стали лунати звинувачення на адресу керівництва радіостанції в тому, що воно потрапило під вплив украй правих сил і тон основних передач стали задавати виразники ідей російського націоналізму і антисемітизму, до яких відносили передусім Олександра Солженіцина [7]. Комісія Конгресу не знайшла в роботі радіостанції істотних порушень, хоча і рекомендувала посилити контроль за ефіром. Дещо пізніше, в 1986, звинувачення Російської служби у випуску програм, ворожих духу плюралізму і демократії", були знову висунуті в спеціальній доповіді про мовлення США на СРСР, підготовленому на замовлення американського Гельсінського комітету [8] позаштатним кореспондентом радіостанції Людмилою Алексєєвої; ця доповідь викликав широкий резонанс і став основою для нових претензій з боку конгресмена Лоуренса Сміта [5].

Зі свого боку, радянське керівництво і влади країн Східної Європи розглядали РСЕ / РС як інформаційна зброя Заходу в холодній війні, знаряддя західної пропаганди, спрямоване на порушення громадського невдоволення діями влади, формування масової опозиції правлячому режиму, розпалювання міжнаціональної ворожнечі в СРСР, заохочення ідей національної винятковості, підрив єдності соціалістичного табору. Радянські власті характеризували діяльність радіостанції як "наклепницьку" і як "ідеологічну диверсію", спрямовану на підрив єдності радянського суспільства" і соціалістичної системи.

Як заходи протидії на всій території Радянського Союзу (особливо в густонаселених районах і навколо промислових центрів) була розгорнена мережа радіоглушенія. "Глушіння" РСЕ / РС здійснювалося і протягом 1970-1980-х років, і коли глушіння більшості зарубіжних радіостанцій, які вели мовлення на СРСР було припинено (це пояснювалося тим, що інші радіостанції - Голос Америки, Німецька хвиля, Бі-бі-сі - мали, на відміну від РСЕ / РС, державний статус), глушіння РСЕ / РС тривало. Остаточно воно було припинено лише в 1988 - РСЕ / РС виявилася останньою радіостанцією, яка перестала піддаватися глушіння.

У зв'язку з крахом соціалістичної системи і розпадом СРСР і, з іншого боку, у зв'язку з проголошенням свободи слова в Росії і Східній Європі, потреба в широкомасштабній пропагандистській діяльності зійшла нанівець, і фінансування радіостанції скоротилося. Національні редакції, що працювали на країни Східної Європи, були (здебільшого) закриті.

Про діяльність РС / РСЕ в роки холодної війни високо відгукувалися такі її слухачі, як Вацлав Гавел, Лех Валенса, Адам Міхнік. Вони вважали, що значення радіостанції було "важко переоцінити", перш за все як надійного джерела новин [5].


4.2. "Радіо Свобода" в пострадянську епоху

З 1998 "Радіо Свобода" працює в Росії - в Москві на середніх хвилях (1044 кГц), а також в більш ніж 30 російських регіонах її програми ретранслюються місцевими радіостанціями в різних діапазонах. Найбільш великим ретранслятором, що передавали сигнал радіо Свобода, було належало Михайлу Горбачову " Радіо-1 "(з 1 липня 2005 року - частота 68,3 МГц УКВ, мовлення припинено 21 червня 2010). У більшості випадків РС викуповує ефірний час у місцевих радіостанцій і пересилає їм сигнал через супутник, при цьому радіостанції повинні мати ліцензію на ретрансляцію програм за кордону. Крім того, Російська служба РСЕ / РС продовжує мовлення на частину російської території через короткохвильові передавачі, розташовані в США, Великобританії, Німеччини, Греції, Іспанії та інших країнах.

Радіостанція приділяє багато уваги проблемам прав людини та боротьби зі злочинністю в Росії. У 2000-і роки радіостанція приділяла особливу увагу чеченському конфлікту і положенням на Північному Кавказі в цілому. Дотримуючись принципу, за яким "повинна бути вислухана і протилежна сторона", радіостанція, як правило, надавала мікрофон обом сторонам конфлікту. Це давало привід представникам влади говорити про "інформаційному пособництві терористам" і вважати, що радіостанція тим самим порушує чинне законодавство Російської Федерації.

Особливо гострій критиці піддалася діяльність кореспондента радіостанції Андрія Бабицького. На думку деяких ЗМІ ліберальної спрямованості, його репортажі з обложеного федеральними військами Грозного викликали обурення в силових відомствах і стали безпосереднім приводом для його викрадення. [9] [10] [11]

7 липня 2006 газета " Вашингтон пост "повідомила [12] про те, що понад 60 радіостанцій Росії за розпорядженням влади припинили ретрансляції програм РСЕ / РС і радіостанції Голос Америки. З 30 партнерів РСЕ / РС продовжили продовжили ретрансляцію тільки чотири радіостанції. В якості причини російські чиновники назвали "порушення умов ліцензії та недозволені зміни в програмах передач". Проте в керівництві РСЕ / РС це порахували лише приводом. За словами одного з керівників радіостанції Джеффрі Трімбл, заборона була викликана тим, що "ми фокусуємо увагу, перш за все, на внутрішніх подіях, - як раз на тих речах, з якими у Кремля проблеми". У статті говориться, що "дипломати США, менеджери двох новинних радіостанцій і їх керівники неодноразово вели в останні місяці дискусії з російськими офіційними особами в безуспішною спробі знайти компроміс". [4]

Щоб обійти заборони, "Свобода" стала активно розширювати свою діяльність за допомогою інших інтернет ресурсів, таких як Facebook.


5. Інші мови мовлення РСЕ / РС

В даний час радіо Свобода / Вільна Європа віщає на наступних мовах: [13]

На початку 2000-х років на "Радіо Свобода" було розпочато щоденне годинне мовлення на регіони Північного Кавказу. Мовлення включає в себе три 20-хвилинні програми на чеченському, аварском і черкесском мовами (спочатку для програм на кожній з мов виділялося лише по 15 хвилин, а що залишилися 15 хвилин займали російськомовні програми для жителів Північного Кавказу).

В суботу 26 квітня 2008 року, в той момент коли в Мінську розпочався традиційний "Чорнобильський шлях", розгорнулася масована хакерська атака на сайт білоруської служби "Радіо Свобода". Атака тривала до 28 квітня. Всі матеріали білоруської "Свободи" виставляються в " Живому журналі ".

Раніше також велося мовлення на угорською, латиською, литовською, естонською, польському, словацькою, угорською, чеському мовами. [14]


6. Географія мовлення


6.1. Мовлення припинено [15]


6.2. Мовлення заборонено

Мовлення заборонено з політичних мотивів в Білорусії, Іраку, Ірані, Таджикистані, Туркменії і Узбекистані.

За деякими даними, Згідно закону Сміта - Мундта, радіостанціям, у фінансуванні яких частково беруть участь державні органи США, в тому числі і некомерційної міжнародної радіокорпорацій "Свобода", забороняється здійснювати мовлення безпосередньо для американських громадян [16]. Противники РС \ РСЕ вважають метою цього бажання захистити громадян США від пропагандистських заяв свого власного уряду, в той час як прихильники РС \ РСЕ вважають що мовлення радіостанції в США недоцільно, оскільки радіостанція спочатку замислювалася як рупор ідей демократії, свободи і прав людини саме в невільних країнах.


6.3. Мовлення російською мовою

Передачі ведуться на ультракоротких, середніх і коротких хвилях, а також зі супутника та через Інтернет.

Радіо "Свобода" російською мовою віщає на територію Росії, Казахстану, Естонії, Латвії, Литви, Молдови, Грузії, частково на Україну, в Білорусії, Польщі, Румунії, Туреччини та Киргизії.


6.3.1. Мовлення в Росії

Населений пункт Частота Час мовлення Дні мовлення
Апатити 105.7 FM 5:00-7:00 Понеділок - Субота
Москва 1044 СВ цілодобово щоденно

6.3.2. Мовлення в Казахстані

Населений пункт Частота Час мовлення Дні мовлення
Алма-Ата 1341 СВ 16:00-17:00
21:00-22:00
щоденно
Семипалатинськ 71.21 УКВ 16:00-17:00
21:00-22:00
щоденно
Шимкент 70.19 УКВ 16:00-17:00
21:00-22:00
щоденно

6.3.3. Мовлення в Молдавії

Населений пункт Частота Час мовлення Дні мовлення
Бессарабка 105 FM 23:00-24:00 Субота
Бессарабка 105 FM 22:00-24:00 Неділя
Едінец 67.46 УКВ 18:00-19:00
19:30-21:30
Понеділок - П'ятниця
Едінец 67.46 УКВ 18:30-22:00 Субота - Неділя
Страшени 68.48 УКВ 18:00-19:00
19:30-21:30
Понеділок - П'ятниця
Страшени 68.48 УКВ 18:30-22:00 Субота - Неділя
Унгень 69.53 УКВ 18:00-19:00
19:30-21:30
Понеділок - П'ятниця
Унгень 69.53 УКВ 18:30-22:00 Субота - Неділя

6.3.4. Мовлення в Грузії

Населений пункт Частота Час мовлення Дні мовлення
Бакуріані 107 FM 22:00-23:00 щоденно
Батумі і Горі 101.5 FM 22:00-23:00 щоденно
Боржомі, Кутаїсі та Тбілісі 107.4 FM 22:00-23:00 щоденно
Горі 104.8 FM 22:00-23:00 щоденно
Телаві 106.0 FM 22:00-23:00 щоденно
Зугдіді 105. FM 22:00-23:00 щоденно

6.3.5. Мовлення в Латвії

Населений пункт Частота Час мовлення Дні мовлення
Даугавпілс 104 FM 18:00-19:00 Субота - Неділя
Лієпая 97,9 FM 18:00-19:00 Субота - Неділя
Резекне 107,5 FM 18:00-19:00 Субота - Неділя
Рига 107,7 FM 18:00-19:00 Субота - Неділя
Вентспілс 95,3 FM 18:00-19:00 Субота - Неділя

6.3.6. Мовлення в Литві


7. Цікаві факти

  • 2 лютого 2011 відома балерина Анастасія Волочкова звинуватила [17] Радіо "Свобода" в фальсифікації свого інтерв'ю, заявивши [18] у своєму блозі:
    я почула запис мого інтерв'ю на радіо, яке я не давала цієї радіостанції, інтерв'ю було зроблено на основі диктофонного запису моєї розмови з журналістом порталу "Єдиної Росії".

Примітки

  1. Півстоліття в ефірі. 1953 - archive.svoboda.org/programs/cicles/rl50/rl50-1953.asp
  2. "Глушіння польських передач RFE обходилося в 2,8 млн рублів на рік, а за 17 років - майже в 50 мільйонів" (Рімантас Плейкіс, 2002) - www.radio.hobby.ru / glushilka.html
  3. "Радіо" Свобода "переїхало з Мюнхена до Праги, не втративши жодної хвилини свого цілодобового мовлення - www.radio.cz/ru/statja/70596 - інтерв'ю головного редактора російської служби Радіо Свобода Петра Вайля, "Радіо Прага", 13 вересня 2005
  4. 1 2 Катерина Власова Порушення закону в прямому ефірі - www.rg.ru/2006/07/11/radio.html. "Російська газета". 11.07.2006
  5. 1 2 3 Miller, Stephen. Inside Radio Free Europe / Radio Liberty. Partisan Review Publication Date: 01-JAN-03 - www.accessmylibrary.com/coms2/summary_0286-9144136_ITM
  6. Яжборовская та ін Катинський синдром ... Глава 3 - katynbooks.narod.ru/syndrome/Docs/Chapter_03.html
  7. Nelson LE Dateline Washington: Anti-Semitism and the Airwaves / / Foreign Policy, No. 61 (Winter, 1985-1986), pp. 180-196
  8. Російський ефіролов № 1 січень 1997 - www.radio.hobby.ru/RE/re1.html
  9. Андрій Бабицький арештований в Дагестані - www.utro.ru/articles/politics/2000/02/25/200002250337142152.shtml. www.utro.ru. Статичний - www.webcitation.org/61BqPy7rN з першоджерела 25 серпня 2011. 27.02.2000
  10. Юрій Щекочихін Що відбувається з "Делом" Андрія Бабицького? - 2000.novayagazeta.ru/nomer/2000/04d/n04d-s18.shtml. "Нова газета". Статичний - www.webcitation.org/61BqQSAP4 з першоджерела 25 серпня 2011. 03.01.2000
  11. Володимир Максимов Батьківщині потрібні 400000 чобіт - 2000.novayagazeta.ru/nomer/2000/05d/n05d-s00.shtml. "Нова газета". Статичний - www.webcitation.org/61BqRiz8M з першоджерела 25 серпня 2011. 10.02.2000
  12. Peter Finn Russia 's Signal To Stations Is Clear: Cut US Radio - www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/07/06/AR2006070601760.html (Англ.) . Статичний - www.webcitation.org/61BqTbdjl з першоджерела 25 серпня 2011.
  13. Інформація з офіційного сайту російської служби - www.svobodanews.ru/section/about_us/328.html
  14. Інформація з офіційного сайту української служби - www.radiosvoboda.org/section/about/110.html
  15. Інформація про роки припинення мовлення в деяких країнах взята зі статті "A Brief History of RFE / RL" на офіційному сайті - www.rferl.org/info/history/133.html
  16. http://mountainrunner.us/files/sm/Smith-Mundt_Symposium_Final_Report.pdf - mountainrunner.us / files / sm / Smith-Mundt_Symposium_Final_Report.pdf
  17. Мумін Шакіров Анастасія Волочкова йде до Михайлу Ходорковському - www.svobodanews.ru/content/article/2295402.html. Статичний - www.webcitation.org/61BqUUEmO з першоджерела 25 серпня 2011.
  18. Анастасія Волочкова Спасибі за підтримку мого рішення - volochkova-a.livejournal.com/11599.html. Статичний - www.webcitation.org/61BqWZmqZ з першоджерела 25 серпня 2011.

Цей текст може містити помилки.

Схожі роботи | скачати

Схожі роботи:
Свобода
Свобода волі
Позитивна свобода
Негативна свобода
Економічна свобода
Свобода асоціацій
Свобода інформації
Свобода творчості
Когнітивна свобода
© Усі права захищені
написати до нас
Рейтинг@Mail.ru