Щоденний журнал

Щоденний журнал - російське інтернет-ЗМІ, існуюче в Інтернеті з 2004. Адреса - www.ej.ru.


1. Передісторія

Безпосереднім попередником "Щоденного журналу" був "Щотижневий журнал", що виходив у паперовому варіанті в 2001 - 2004. Його утворила команда співробітників журналу "Підсумки", що пішли з нього після переходу видання під контроль ВАТ " Газпром ". Головним редактором" Щотижневого журналу "в 2001 - 2003 був Сергій Пархоменко. Видання фінансував Володимир Гусинський. Також з 2001 діяв сайт журналу за адресою www.ej.ru. У лютому 2003 головним редактором "Щотижневого журналу" став Михайло Бергер [1].


2. Редакція

Олександр Риклін

У листопаді 2004 "Щотижневий журнал" припинив своє існування, проте тоді ж в Інтернеті за цією ж адресою став реалізуватися новий проект - "Щоденний журнал". Його головним редактором до 2005 був Бергер, потім його змінив Олександр Риклін. Заступник головного редактора - Олександр Гольц, генеральний директор - Ольга Пашкова.

Олександр Риклін та Олександр Гольц в 2005 увійшли в керівництво Об'єднаного громадянського фронту (ОГФ; лідер - Гаррі Каспаров). З 2004 вони, поряд з іншими опозиційно налаштованими представниками ліберальної інтелігенції, були членами "Комітету-2008: Вільний вибір".


3. Характеристика видання

У "Щоденному журналі" виходять публіцистичні та аналітичні статті російських політологів, економістів, журналістів. Серед постійних авторів журналу - цілий ряд фігур, які є критиками діючої російської влади, в тому числі Віктор Шендерович, Євгенія Альбац, Юлія Латиніна, Михайло Делягін та ін У той же час в числі авторів присутні і ті, які не належать до опозиції - Леонід Радзіховський, Микола Сванідзе та ін, однак і ті, і інші є прихильниками ліберальних ідей.

Щодня у виданні виходять кілька аналітичних матеріалів; крім того, є новинна стрічка з експрес-коментарями та публікується "пряма мова" політичних і громадських діячів. Серед політиків, які виступали в "Щоденному журналі" - Гаррі Каспаров, Володимир Рижков, Сергій Глазьєв, Олександр Осовцов, Едуард Лимонов. У розділі "Back to KGB" публікуються матеріали про діяльність спецслужб, підготовлені журналістами Андрієм Солдатовим та Іриною Бороган. Значна увага видання приділяє російської опозиції, в тому числі " Маршах незгодних ".

10 березня 2010 "Щоденний журнал" розмістив звернення до громадян Росії " Путін має піти ", у зв'язку з чим сайт піддався хакерській атаці [2] [3]. Того ж дня звернення було перенесено на спеціально створений сайт PutinaVotstavku.ru.


4. Критика

"Щоденний журнал" зазнає різкої критики з боку деяких публіцистів, зокрема, Михайлом Юр'євим в його статті "Дві логіки в російській політиці", де видання було названо " невзлінско - Березовським бойовим листком " [4].

Представники партії " Яблуко "в лютому 2009 зазначали: [5]

Олександр Риклін найактивнішим чином бере участь у кампанії цькування партії в інтернет-виданні "Щоденний Журнал", шеф-редактором якого є. При цьому він відмовляє "Яблуко" в можливості дати публічну відповідь у цьому ж виданні.


Примітки