Знаймо

Додати знання

приховати рекламу

Цей текст може містити помилки.

Der Spiegel


Spiegel-Cover 45-2004.JPG

План:


Введення

Der Spiegel, Шпігель ( ньому. Der Spiegel - Дзеркало) - один з найвідоміших щотижневих журналів Німеччині. Сам журнал описує себе як "найбільш значимий інформаційно-політичний журнал Німеччини та Європи з найбільшим тиражем ". В середньому в тиждень продається близько 1,1 мільйонів екземплярів. У 2004 році журнал прочитали 5690000 чоловік.


1. Історія журналу

Відразу після Першої світової війни Ліоном Фейхтвангером в Мюнхені видавалася газета під назвою "Der Spiegel", яка в листопаді 1908 об'єдналася з газетою "Шаубюне" Зігфріда Якобсона.

Перше видання після Другої світової війни побачило світ 4 листопада 1947, в суботу, в Ганновері, як наступник газети "Diese Woche". Журнал слідував зразком американських і британських новинних видань, в першу чергу - журналу "Time". Деякий молоді німецькі редактори, під керівництвом Рудольфа Аугштайна, намагалися виконувати свою роботу за принципами критичною і серйозної журналістики, що призводило до того, що звинувачення звучали навіть на адресу союзників (противники Німеччині в Першою і в Другій світовій війні). Уряд в Лондоні і три інші окупаційні держави протестували проти такої форми надання інформації і позбулися журналу.

Рудольф Аугштайн отримав ліцензію на видавничу діяльність і перейменував журнал в "Der Spiegel". З першого номера в січні 1947 він був видавцем і шеф-редактором. Редакція знаходилася в ганноверском Анцайгерхоххаус (одному з перших висотних будинків Німеччини).

У Der Spiegel на початку і в середині свого існування було відносно великий вплив. Саме з Der Spiegel пов'язаний найгучніший скандал навколо утисків свободи слова в післявоєнній Німеччині, так званий "Скандал зі Spiegel", Spiegel-Affre. Вибухнув в 1962 р. скандал був викликаний цілим рядом досить критичних статей журналу Der Spiegel, присвячених проблемі корупції в міністерстві оборони. Зокрема, журналісти проливали світло на особисту зацікавленість міністра оборони Франца-Йозефа Штрауса при розподілі будівельних підрядів. На думку журналістів, міністр отримував великі хабарі, "відкати", від будівельних компаній, зокрема, компанії FibAG. Крім того, Der Spiegel регулярно в дуже жорсткій формі критикував плани міністра оборони перетворити Німеччину на ядерну державу. В умовах жорстокої холодної війни, на думку редакції, озброєння бундесверу ядерною зброєю означало перетворення ФРН в ціль для радянських ядерних ракет, а значить, у випадку можливої ​​війни - повне знищення Західної Німеччини. Кульмінацією конфлікту стала опублікована в жовтні 1962 стаття під назвою "Умовно обороноздатності" (Bedingt abwehrbereit), присвячена підсумкам навчань НАТО Fallex-62. Журнал розповсюдив інформацію, що, за результатами цих навчань, ні бундесвер, ні об'єднана натовська угруповання, розташована на території ФРН, не в змозі в разі можливої ​​війни утримувати Західну Німеччину більше, ніж два тижні. Реакція Штрауса забарилася: редакція була звинувачена у розголошенні державної таємниці, будівлю редакції було захоплено спецназом міноборони, архів конфісковано, а провідні співробітники, включаючи Рудольфа Аугштайна, заарештовані. Також був арештований ряд співробітників Міноборони, імовірно передали журналістам секретні матеріали. Втім, через деякий час конфлікт був вичерпаний: міністр Штраус пішов у почесну відставку і став керувати баварським Християнсько-демократичним союзом (ХСС), а співробітники редакції були виправдані і відпущені на свободу.

В результаті цих подій вплив ще більше збільшилася.

У результаті скандалу широкі верстви населення особливо представники молоді та критично налаштованої інтелігенції встали на сторону журналу і виступали за свободу думки і свободу друку
Петер Глазер

В еру Крістіана Шульца-Герштайна культурний відділ журналу досяг своєї найвищої точки.

Після появи конкуруючого видання " Focus "відбулися відчутні зміни, а проте журналістське вплив залишалося таким же." Focus "спочатку позиціонував себе як альтернативу" Der Spiegel ".

З середини 90-х років під керівництвом шеф-редактора Штефана Аугуста і під тиском конкуренції відзначається поворот "Der Spiegel" до неоліберальним поглядам. Одночасно з цим журнал дорікають в тому, що він все більше стає "бульварним" виданням, хоча статті залишаються все такими ж об'ємними і захоплюючими.

Опитування 1536 німецьких журналістів на початку 2005 показав, що 33,8% вважають "Der Spiegel" провідним виданням; " Sddeutsche Zeitung "- 34,6%," Focus "- 4,6%. В 1993 дві третини опитаних журналістів віддали свої голоси на користь "Der Spiegel".

Аугштайн залишався видавцем до кінця своїх днів (7 листопада 2002), але до цих офіційний видавець іменується як Рудольф Аугштайн. У наші дні шеф-редактором є Штефан Ауст. Договір з ним був укладений у 2004 на наступні п'ять років.


2. Видавництво Spiegel

Будівля Spiegel-групи в Гамбурзі

Штаб-квартира видавництва перебуває з 1952 в Гамбурзі на вулиці Брандствіте і випускає поряд з основним виданням також Manager-Magazin. Аугштайн у своєму заповіті вказав, що його спадкоємці - акціонерне меншість з 25% акцій - не мають права вирішального голосу у Раді акціонерів. 50,5% акцій видавничого холдингу "Rudolf Augstein GmbH" належить командитного товариства робітників. Рештою 24,5% акцій володіє гамбурзький медіа- концерн "Gruner und Jahr", дочірнє підприємство "Bertelsmann AG".


3. Шеф-редактори

  • 1960 -і - кінець 1980 -х - Йоханнес К. Енгель
  • 1962 - 1968 - Клаус Якобі
  • 1969 - січень 1973 - Гюнтер Гаус
  • 1973 - 31 грудня 1989 - Еріх Беме (разом з Енгелем і Функом)
  • 1986 / 87 - 10 липня 1991 - Вернер Функ (спочатку разом з Беме, потім з Кільтцом)
  • початок 1990 - 13 грудня 1994 - Ганс Вернер Кільц (спочатку разом з Функом, потім з Каден)
  • середина липня 1991 - 1 серпня 1994 - Вольфганг Каден (разом з Кільтцом)
  • з 16 грудня 1994 по 2008 - Штефан Ауст
  • 2008 по теперішній час: Матіас Мюллер фон Блуменкрон і Георг Масколо

4. Spiegel online

Spiegel online був заснований в 1994. Належить спільно з Manager Magazin Online підприємству SPIEGELnet AG, 100% акцій якого володіє видавництво. Матеріали пише власна редакційна команда, деякі перейшли сюди з новинних агентств. З 2000 Spiegel Online дотримується строго курсу економії. Автори оплачуються не за "Spiegel-тарифом", а за власним "Spiegel-Online-тарифом". З 2002 надається платний доступ до архіву статей.

Онлайн безкоштовно можна знайти матеріали, які будуть надруковані у найближчому номері "Der Spiegel", за винятком головної теми.

Шеф-редактор - журналіст Маттіас Мюллер фон Блуменкрон.


5. Цікаві факти


Цей текст може містити помилки.

Схожі роботи | скачати

Схожі роботи:
Annalen der Physik
Van der Graaf Generator
© Усі права захищені
написати до нас
Рейтинг@Mail.ru